510: Bayan Laboratuar Teknikeriyim, Kızılay'da Çalışmam Caiz mi?
Esselamu aleykum. Laboratuvar teknikeri olan bir kadınım, mezun olduktan sonra devlet bünyesinde veyahut Kızılay birimlerinde çalışmanın hükmü nedir? Laboratuvar çalışma koşullarının peçeye, eldivene dair hiç bir engelli yoktur zira maske, eldiven kullanmak zorunludur. Allah’ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.
Ve aleykumusselamu ve rahmetullah. Hamd Allah’a mahsustur.
Muhterem bacım, eğer namazınızdan engellenmeyecekseniz ve şeri tesettürünüzü koruyabiliyorsanız, yabancı erkeklerle ihtilat hali olmayacaksa ve iş sözleşmesinde sizi küfre düşürecek maddeler ve şartlar yoksa tekniker olarak laboratuarda çalışmanızda bir beis yoktur. Ancak devlet kurumu olması hasebiyle veya özel kurum olup sahibi kâfir ise kerahet vardır. Çünkü kâfirin sizi dininizde fitneye düşürmesi ihtimali daima mevcuttur.
İmam el-Buhari (rahimehullah)’ın tahriç ettiği hadiste Habbab bin Eret (radıyallahu anhu) şöyle demiştir:
كُنْتُ قَيْنًا بمَكَّةَ، فَعَمِلْتُ لِلْعَاصِ بنِ وائِلٍ السَّهْمِيِّ سَيْفًا فَجِئْتُ أتَقَاضَاهُ، فَقالَ: لا أُعْطِيكَ حتَّى تَكْفُرَ بمُحَمَّدٍ قُلتُ: لا أكْفُرُ بمُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عليه وسلَّمَ حتَّى يُمِيتَكَ اللَّهُ، ثُمَّ يُحْيِيَكَ، قالَ: إذَا أمَاتَنِي اللَّهُ ثُمَّ بَعَثَنِي ولِي مَالٌ ووَلَدٌ، فأنْزَلَ اللَّهُ: (أَفَرَأَيْتَ الذي كَفَرَ بآيَاتِنَا وقالَ لَأُوتَيَنَّ مَالًا ووَلَدًا)
“Ben Mekke’de demirciydim. As bin Vail es-Sehmi için kılıç dövmüştüm. Ona geldim ve kendisinden alacağımı istedim. O “Hayır vallahi sen Muhammed'i inkâr etmedikçe sana vermeyeceğim” dedi. Ben de “Asla! Allah'a yemin olsun ki, sen ölüp de sonra tekrar diriltilinceye kadar ben Muhammed’i inkâr etmem!” dedim. O “Ben ölecek sonra da diriltileceksem o zaman orada benim için muhakkak mal ve çocuk olacaktır. (Sana orada öderim)” dedi. Bunun üzerine Yüce Allah şu ayeti indirdi: “Ayetlerimizi inkâr eden ve “Bana elbette mal ve evlat verilecektir” diyen adamı gördün mü?"
El-Muhelleb (rahimehullah) şöyle der: “Ulema müslümanın ücret karşılığında müşrik için çalışmasını mekruh görmüştür. Zarureten iki şart ile müstesna: Biri yaptığı işin müslümana helal olmasıdır ve diğeri yaptığı iş ile Müslümanlara zarar olacak olana yardımcı olmamasıdır.”
Dolayısıyla sahibi Müslüman olan veya en azından müdürü veya sorumlusu Müslüman olan laboratuar da çalışmanızı tavsiye ederim. Allah’u A’lem.